Alle pijltjes omhoog voor Rapiditas

Het team van Rapiditas, met links coach Osvaldo Gomes. ©HV RAPIDITAS

Door Tim Cox

Ook in een divisie hoger doen de handballers van Rapiditas het erg goed. Coach Osvaldo Gomes wil met zijn ploeg in de top vier van de eerste divisie eindigen. „Dat zit er zeker in en daar zou ik ook heel tevreden mee zijn.”

WEERT – Met een plaats in het linkerrijtje kent HV Rapiditas een prima start van het seizoen. De Weerter handballers werden vorig jaar kampioen in de tweede divisie en spelen nu dus een treetje hoger. Tot dusver verloor Rapiditas vier van de vijf wedstrijden tegen de top vijf. Alleen tegen Atomium’61 uit Rotterdam werd gewonnen. „De concurrenten hebben we allemaal uit gehad”, weet coach Osvaldo Gomes. „Dus we krijgen ze nog allemaal thuis. We hebben een lastig schema gehad in de eerste competitiehelft.”

Ontwikkeling

Rapiditas speelt nu acht duels meer dan in het vorige seizoen, wat betekent dat de Weertenaren zo goed als elk weekend aan de bak moeten. Voor Gomes geen probleem. „Voor de ontwikkeling van de spelers is dat goed. Het tempo is moordend, prima als je in een goede flow zit. Je hebt weer een nieuwe prikkel in een nieuwe klasse, dat is ook fijn.”

De handbalploeg kende weinig veranderingen ten opzichte van afgelopen seizoen. De meeste spelers bleven de club trouw en spelen inmiddels al jarenlang samen onder oefenmeester Gomes. „Het is een groep waarvan twee kernen al vrij lang met elkaar samen spelen. Die kennen elkaar ook privé heel lang. Dat is de kracht van onze groep en dat zorgt ervoor dat er heel veel drive is om het beste eruit te halen. Allemaal jongens uit Weert ook, niets erbij gehaald, ook niet na de promotie. We hebben jongens die interessant zijn voor andere clubs, maar ze blijven in Weert.”

Plannen

Oud-handballer Gomes is inmiddels aan zijn vijfde seizoen bezig bij Rapiditas. Bij die club wil de geboren Rotterdammer – al jaren wonend in Weert – nog een hoop dingen bereiken. „Ik wil eigenlijk de jongens nóg beter maken en fysiek sterker zien worden. Alle pijltjes moeten omhoog. Voor tachtig procent hebben we veel lol met elkaar. Het gaat erom dat je aan het einde van de dag beter bent geworden. Ik wil altijd de uitdaging aangaan. Dan vind ik dat je volgend jaar mag gaan proberen om mee te doen voor het kampioenschap.”