Top trainers HV Rapiditas in Speakers´ Corner bij café De Harmonie op 30 maart

40-jarig jubileum van HV Rapiditas in the spotlights

Café De Harmonie organiseert in samenwerking met Handbal Vereniging Rapiditas op Paaszaterdag 30 maart vanaf 15.00 uur de volgende editie van Speakers’ Corner. Deze editie staat in het teken van het 40-jarig jubileum van HV Rapiditas.

Op 1 juni 1984 fuseerden 3 handbalverenigingen in Weert (Megacles, Quick en Weert’77). Er is veel gebeurd in handballend Weert met de ondersteuning van tal van vrijwilligers, waarvan de meeste jarenlang lid zijn van de vereniging.

Een blik op de ambitieuze toekomst

De ambities zijn op dit moment groot, zowel in het top- als in het recreatieve handbal. Op 30 maart neemt Osvaldo Gomes, trainer van Heren 1 plaats op het spreekgestoelte op het cafépodium. Zijn team is twee jaar geleden gepromoveerd naar de landelijke eerste divisie competitie en is op dit moment de beste ploeg met kans op promotie naar de Eredivisie.

Ook William Frenken, trainer van het 2e damesteam, wordt aan de tand gevoeld. Wat is het geheim van de trainers en de sterke groei in de afgelopen jaren. Hoe ver reiken de ambities van het heren-handbal, met promotie naar de Eredivisie in het verschiet? Wat is de toekomst, en wat zijn de ambities in het dames handbal?

Speakers’ Corner is een bijeenkomst van circa 45 minuten waarin bekende Weertenaren hun ongezouten mening geven over ontwikkelingen in politiek, sport, cultuur en maatschappij. Uiteraard vertellen ze ook over hun eigen bijdrage hierin. Wat drijft Osvaldo, hoe kijkt hij terug op zijn rol als trainer in ontwikkeling van Heren 1? En wat is zijn verwachting over promotie naar de Eredivisie? Hoe kijkt William aan tegen de ontwikkeling van het dameshandbal? Kunnen zij dezelfde stappen voorwaarts zetten als de ambitieuze heren? Uiteraard is er volop gelegenheid voor vragen en discussie tijdens én na afloop van het vraaggesprek. Roel Broods zal namens De Hermeni-j het vraaggesprek in goede banen leiden.

Over Speakers’ Corner

Speakers’ Corner is van origine een gedeelte van het Hyde Park in Londen, waar al van oudsher sprekers in het openbaar hun mening verkondigen. In navolging van Londen is er een Speakers’ Corner in Singapore, Sydney, Gent en in Amsterdam. En nu ook in Weert in café De Harmonie. Het café heeft de Voeële Hook ofwel Beer-and-bullshit-Corner en sinds 2022 een Speakers’ Corner. Marc Bonten (medicus, lid van OMT), Jos Verspagen (muzikant, trompettist in het Rotterdams Philharmonisch Orkest), ere-vorst Jan Stroek van de Rogstaekers, Peter Verkennis (mister Bospop) en Geert Gabriëls (2e Kamerlid GL/PVDA) waren eerder te gast.

Wees welkom op zaterdag 30 maart

Iedereen is van harte uitgenodigd tijdens Speakers’ Corner op (paas)zaterdag 30 maart vanaf 15.00 uur. Onder het genot van een drankje kun je luisteren, vragen stellen of meediscussiëren. We zien je graag in Kefee de Hermeni-j in Weert.